Dezvoltare personala , fac bine sau nu ? sa impartasesc cu altii?

ImagineDezvoltare personala , fac bine sau nu?  sa impartasesc cu ceilalti ?

Am primit o intrebare pe e-mail . De la un fost cursant ,  fata  se numeste Corina . Corina imi scrie :

‘’Iti multumesc pentru ceea ce faci , am studiat materialele primite de la tine . Ma confrunt cu o situatie si anume : Pentru ca imi place mult ceea ce fac acum si invat mult din materialele studiate as vrea sa fiu contagioasa si sa impartasesc cu prietenii mei ceea ce eu invat , mai mult as vrea sa ii invat pe toti aceleasi lucruri pe care eu acum le inteleg . Dar observ ca nu sunt deloc apreciata , mai mult de atat unele persoane ridiculizeaza ceea ce eu le spun , se simt obosite si agasate de ceea ce citesc , spun sau fac . Imi poti da un sfat ? Cum as putea sa rezist tentatiei de a dori sa povestesc tot ceea ce invat ?Iti multumesc mult ! pe curand, Corina”

Te inteleg perfect draga Corina , imi aduc aminte cand am inceput sa studiez Programarea Neuro Lingvistica . In primele zile ieseam de la curs si primul lucru care imi venea in minte era sa povestesc nu doar prietenilor , ci lumii intregi ceea ce eu invat . Eram maxim de incantat si povesteam cu multa placere subiectul in cauza. Mi se parea imposibil ca cineva sa nu isi doreasca sa cunoasca existenta acestor instrumente si strategii de dezvoltare personala .Si uite cum si eu ca si tine mi-am batut capul cu toti cei care ma ridiculizau in ceea ce eu faceam , nu de  putine ori ma intristam pentru ca nu intelegeam aceasta lipsa de interes.

Draga Corina , sfatul pe care eu ti-l pot oferi este urmatorul : vreau sa precizez inainte de toate , ca nu toti sunt pregatiti , fiecare dintre noi are drumul lui , fiecare acorda un procent diferit de atentie,  in functie de valorile personale . Pentru tine , pentru mine sau pentru altul poate ca acesta este momentul perfect in care sa isi doreasca sa invete noi tehnici despre modul in care functionam ,despre cum am putea sa ne cunoastem mai bine si automat sa ne imbunatim viata , in alte cuvinte despre strategii de succes.

Inteleg foarte bine dorinta ta de impartasi cunostintele dobandite , nu ma indoiesc de faptul ca nu esti o persoana competenta , ai facut o impresie buna inca de la inceput fiind apreciata de toti colegii tai . Doar ca in situatia in care iti doresti sa impartasesti cunostintele gandeste te daca este momentul potrivit pentru aceea persoana. Sfatul pe care eu ti-l dau este sa nu pui atat de mult accent pe povestirea lucrurilor invatate . Tu poti sa inveti o persoana un exercitiu , ii poti transfera bagajul tau de cunostinte , un alt punct de vedere care poate iti scapa ar fii sa incerci sa pui mai mult accent pe resursele pe care le are acel om . Scoate-le la iveala si ajuta-l sa le activeze . Avantaj tu ! Facand asta devii un mai bun ascultator si nu faci risipa de energie. Si fii tu un model, un exemplu de urmat  pentru ceilalti ! In loc sa incerci sa ii inveti pe ceilalti spunandu-le “ citeste cartea asta “ sau inscrie-te la acest curs cu mine” lasa-ti succesul sa iasa la suprafata , arata ca ceea ce inveti pui in practica , obtinand astfel rezultate si imbunatatiri : devii mai fericita , mai senina , ai succces la munca , ai succes in relatiile tale personale .Vei vedea ca in acest mod persoanele din jurul tau vor deveni curioase , observand in tine un model , isi vor spune : Uite ce schimbare “ , poate ca ar trebui si eu sa urmez un astfel de curs , si eu pot sa ma imbunatatesc, daca o face ea asta inseamna ca pot sa o fac si eu  !

O idee ! Poti sa le privesti pe linia timpului ,in trecut pozitia 1 in care tu ai invatat foarte multe lucruri , aproape de prezent pozitia 2 in care ai exersat tehnici si ai studiat consecvent ,tot aici micile frustari avute atunci cand nu intelegeai . Adauga la acesta linie momentul prezent, pozitia 3 , moment in care este prezenta dorinta ta de a fii “contagioasa” . Si priveste in jos . Observa diferenta , observi ca avem nevoie de timp , intelegerea acestor tehnici cere mult exercitiu si rabdare . Momentul in care tu ai devenit cu adevarat interesata a fost atunci cand aceste tehnici au inceput sa functioneze !

Iti dai seama ca daca ar fii fost dupa mine as face coaching la toata lumea, pentru ca eu cred ca este util pentru toata lumea , dar nu toti dintre noi se trezesc dimineata cu gandul sa caute pe google cursuri de dezvoltare personala .

cu drag ,

Gabi P.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

